Onderstaande is een reactie op "Discussie: Het assortiment bij de Wereldwinkel"
"Beste, wat jij aansnijdt horen we (heelaas) veel meer.
Veel winkels merken dat (voormalige) klanten nu de "wereldwinkel produkten" in de supermarkt kopen en daardoor minder vaak over de drempel van de wereldwinkel komen. 5 jaar geleden werd daarom Café de Origen geintroduceerd als exclusief produkt voor de wereldwinkels en inmiddels verkopen ruim 220 wereldwinkels die en ze merken dat ze klanten terug krijgen. Sinds aug. 2012 zijn Cerro Azul Food en Café de Origen samengevoegd en is Cerro Azul Food een onderdeel van Neuteboom. Op dit moment zijn we druk doende om een nieuw assortiment samen te stellen waarbij de nadruk zal liggen bij de kleinere producenten en willen we zoveel mogelijk de producten ook Bio laten zijn. Onze producten zijn exclusief voor de wereldwinkels en we zorgen voor voldoende achtergrond informatie.
Op 1 januari dit jaar is de nieuwe prijslijst ingegaan en die gaat uit van solidariteit; grote en kleine winkels krijgen dezelfde korting.
cero azul food"
Bovenstaand is een reactie op "Discussie: Het assortiment bij de Wereldwinkel":
" Het spookt al langer in mijn hoofd en ik wil graag een open discussie starten over het assortiment bij de Wereldwinkel.
Het aantal Wereldwinkels dat moet stoppen vanwege te lage omzetten en te hoge kosten is toch wel schrikbarend.
Kunnen we daar iets aan doen en voorkomen dat nog meer Wereldwinkels ten onder gaan?
Het wordt hier en daar geopperd dat de strategie van de afgelopen jaren om het assortiment te vernieuwen en te moderniseren ons wrange vruchten oplevert.
Wij als Wereldwinkel hadden veel onderscheidende producten die je nergens anders kon vinden.
Maar nu lijkt het erop alsof importeurs om wat voor reden dan ook steeds meer focussen op trendy producten;
maar wel trendy producten die ook op andere plaatsen als Blokker en Xenos te koop zijn tegen veel lagere prijzen.
Wij raken zo ons onderscheidend vermogen kwijt en prijzen ons uit de markt op het moment dat de consument de hand op de knip houdt.
Mijn vraag is: klopt mijn redenering of ligt het anders?
En als mijn redenering klopt: hoe krijgen we het voor elkaar om weer onderscheidend te worden?
En hoe gaan leveranciers ons hierbij helpen?
<anoniem>"
Reacties
RSS lijst met reacties op dit artikel